Hjärtligt välkomna till Lokala Schäferhundklubben Uddevalla!

Schäferhundklubben Uddevalla är en lokalklubb tillhörande Svenska Schäferhundklubben som bildades i februari 2001 av några entusiastiska schäferägare. Vi har en klubbstuga och två appellplaner samt mycket skog som lämpar sig för bland annat spår och uppletande. Vi har även MH-banor och en MT-bana. Våra cirkelledare har bred kompetens och stor erfarenhet av att arbeta med hund. Vi använder positiva träningsmetoder.

Hos oss är ALLA hundar välkomna!

På Schäferhundklubben Uddevalla kan du träna både de internationella och svenska bruksgrenarna samt lydnad, agility och utställning.

Appelplaner
Vi har två stycken appellplaner, lilla och stora. Stora appellplanen används till alla dicipliner, kurser och utställningar. Lilla appellplanen används till agility och MH.

Intresserad av att hyra vår klubbstuga?
Kontakta Daniel ordforande@skuddevalla.se

Fullutrustat kök, varmvatten, TV med DVD, Takmonterad projektor och duk, Bra ljudsystem, Wifi, Stor griffeltavla, 230/380V, Toalett, Stor parkering, Härlig uteplats med grill